Pożyczka dla mikroprzedsiębiorcy

W ramach pakietu pomocy dla przedsiębiorców w znowelizowanej ustawie „Tarcza antykryzysowa 2.0” uległy zmianie warunki przyznawania jednorazowych pożyczek. Zmiana jest korzystna dla przedsiębiorców.

 

Kto może otrzymać pożyczkę?

Pożyczka przyznawana jest dla mikroprzedsiębiorcy na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności.

Za mikroprzedsiębiorcę uważa się przedsiębiorcę, który w co najmniej jednym roku z dwóch ostatnich lat obrotowych spełniał łącznie następujące warunki:

  • zatrudniał średniorocznie mniej niż 10 pracowników oraz
  • osiągnął roczny obrót netto ze sprzedaży towarów, wyrobów i usług oraz z operacji finansowych nieprzekraczający równowartości w złotych 2 milionów euro, lub sumy aktywów jego bilansu sporządzonego na koniec jednego z tych lat nie przekroczyły równowartości w złotych 2 milionów euro;

WAŻNE O pożyczkę mogą ubiegać się także mikroprzedsiębiorcy, którzy nie zatrudniają i nigdy nie zatrudniali pracowników.

 

Wysokość i okres spłaty pożyczki.

Pożyczka może być udzielona do wysokości 5 000,00 zł i jest oprocentowana  w wysokości 0,05 stopy redyskonta weksli przyjmowanych przez Narodowy Bank Polski  (około 0,02% w skali roku).

Pożyczka spłacana jest po 3 miesiącach od dnia przyznania jej i okres spłaty nie może być dłuższy niż 12 miesięcy.

 

Umorzenie pożyczki

Na wniosek podatnika, pożyczka wraz z odsetkami podlega umorzeniu, pod warunkiem , że mikroprzedsiębiorca będzie prowadził działalność gospodarczą przez okres 3 miesięcy od dnia udzielenia pożyczki.

Umorzona pożyczka nie stanowi przychodu.

 

Kto udziela pożyczki? 

Pożyczka udzielana jest przez Urząd Pracy ze środków pochodzących z Funduszu Pracy.

 

Jakie są potrzebne dokumenty.

Aby otrzymać pożyczkę musisz skompletować następujące dokumenty:

  • umowa pożyczki na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej mikroprzedsiębiorcy, wg określonego wzoru (do pobrania tutaj) wraz załącznikiem nr 1 (do pobrania tutaj)
  • formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc rekompensującą negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19 (do pobrania tutaj)
  • kopia pełnomocnictwa (o ile dotyczy).
  • Jeżeli zatrudniasz pracowników przygotuj informację o stanie zatrudnienia w przeliczeniu na pełny wymiar czasu pracy w dniu 29.02.2020 r.”

 

Gdzie złożyć wniosek o pożyczkę?

Wniosek o pożyczkę składa się do powiatowego urzędu pracy, właściwego ze względu na miejsce prowadzenia działalności , po ogłoszeniu naboru przez dyrektora powiatowego urzędu pracy.

Wnioski powinny być wnoszone w postaci elektronicznej poprzez platformę Praca.gov.pl lub w postaci papierowej do urzędu.

AMS Audytor sp. z o.o.
ul. W. Łukasińskiego 25
05-820 Piastów

e-mail: biuro@amsaudytor.pl

NIP: 9512469526
Sąd rejestrowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
pod nr KRS: 0000749309
REGON: 381328136
kapitał zakładowy 9 000,00 zł

Jesteśmy wpisani na listę Firm Audytorskich przez Krajową Radę Biegłych Rewidentów pod numerem 4218.